BADACSONY RÉGIÓ PROGRAMOK BADACSONYI BORVIDÉK GASZTRO Szolgáltatók Mit csináljak? TÚRÁK

Csobánci Kézműves Csemege

Kóstold meg a Csobánc ízeit!

A „Csobánc Íze”

Először is kezdenénk, a hely, a Csobánc hegy bemutatását, ahonnan a “Csobánc Íze” ered.

A Tapolcai-medence keleti oldalán, Gyulakeszi községtől keletre emelkedik a vulkáni eredetű Csobánc hegy, mint a Badacsony hegy, a Balaton-felvidéki tanúhegyek egyik mementójaként.

A bazalthegy szikláin és erdeiben, számos madárritkaság fészkel, csúcsáról pedig pompás kilátás nyílik, a Tapolcai-medencére és a Balatonra, a hegy kőomlásain, a bányafalakon, tavasszal rendkívül látványos a sziklai ternye sárga virágzuhataga.

Ezen a gyöngyszemen sikerült, 2013-ban egy szép birtokot vásárolnunk, szőlővel és gyümölcsfákkal.

A birtokot kikapcsolódás képen vettük, és a fáink terméseit, még csak a magunk örömére dolgoztuk fel, de már tudatosan kerülve a tartósítószereket, és adalék anyagokat.

Eleinte csak ismerőseink, barátaink kaptak ízelítőt a kamra polcainkról, akiknek a bíztatására, és egyben egy nagy lépésként, az önellátás felé, hamarosan a káptalantóti piacon kínáltuk a portékáinkat, amiknek az üvegeibe,

a Csobánc hegy tavaszi illatait, a nyár ízeit és az ősz színeit zártuk.

Mára már 1,5 hektárra bővítettük a területünk nagyságát, és nagy zöldségeskertet, fólia sátrakat is kialakítottunk a termeléshez.

A gyümölcsökből régi, hagyományos módon, fatüzeléses katlanon, üstben főzzük, hozzáadott cukor és édesítőszer nélküli lekvárjainkat, melyeket igyekszünk új, modernebb íz kombinációkban, fűszerekkel, gyógynövényekkel is elkészíteni.

Széles palettán termelünk zöldségeket, melyekből ízletes, pirítósra,bagettre való kencéket készítünk, de e mellett savanyúságok, tésztaszószok, pesztók, valamint fűszeres-pikáns csatnik is színesítik választékunkat.

Fűszerkertünk zöldfűszereiből adalék és aroma mentes fűszerkeverékek, fűszersók,

házi teák készülnek.

Portékáink készítéséhez nem használunk sem tartósító, sem sűrítő anyagokat, így az üvegekbe, a szeretetünk és energiánk mellett, 100%-ban csak gyümölcs és zöldség kerül.

Mivel igény merült fel arra, hogy a vásárlóink, ne csak hétvégén a piacon tudjanak velünk találkozni, a Csobánc hegy szoknyájaként emlegetett településen, Gyulakesziben vásároltunk egy régi házat, amit saját kezűleg hoztunk rendbe, és kialakítottuk benne, a vidéki nagymamák kamráit idéző boltocskánkat,

– így született meg a „Csobánci Kézműves Csemege” aminek pihenő udvarában és hangulatos teraszán, tavasztól- őszig lehetőség van a „Csobánc Íze „termékeinket megkóstolni, illetve a kertünkből szezonálisan kikerülő, friss zöldségekből készült ételeket kínáljuk, falusi vendégasztalunkon.

Egyszer egy kislány azt mondta, „boldogság íze” van a lekvárjainknak, ezért büszkék vagyunk arra, hogy minden korosztály talál magának kedvére valót a polcainkról, és jó érzés, hogy mára már az a munkák, ami hobbinak indult, és így megtaláltuk a nekünk való utat.

A jövőben is mindenkit szeretettel várunk a Csobánc Ízeivel a Csobánci Kézműves Csemegében!